EUROTRIP

Ahoj, konečně jsem tu a tentokrát s cestovatelským článkem!

V Březnu jsme se vrátili z naší malé dovolené, kterou jsme podnikli s kamarády. Naší hlavní destinací byl Madrid, kam chtěl můj přítel už asi pět let a hádejte proč? Hraje fotbal a jeho nejoblíbenější fotbalový klub je Real Madrid.

Když jsme hledali letenky do Madridu, tak mi přišla škoda navštívit jenom Madrid a neudělat si zastávku ještě někde jinde. Nakonec jsme našli skvělé ceny letenek Praha- Londýn, Londýn-Barcelona, Barcelona- Madrid a Madrid-Praha, datumově to vycházelo akorát na fotbalové utkání v Madridu.  Dovolenou jsme plánovali ve dvou párech a tak jsme si rozdělili kdo co zařídí a dovolená byla bez problémů.

Náš první cestovatelský den začal tím, že jsme vstávali ve tři hodiny ráno! Myslela jsem si, že nevstanu, protože jsme teprve v jednu hodinu ráno šli spát. Byla jsem byla do sedmi hodin v práci a pak jsem potřebovala ještě zabalit věci s sebou a odvést našeho pejska k mamce na hlídaní.  Kamarádka Terezka a její přítel Maty nás vyzvedli ve čtyři hodiny ráno a hned jsme jeli na letiště. O tom, kde parkovat na letišti jsem se zmiňovala v jednom článku avšak pro připomenutí je to TADY.

Naší první zastávkou byl Londýn a to na jeden den. Možná si říkáte, jestli to má cenu, letět do Londýna na jeden den, ale má! Dá se toho stihnout opravdu hodně, jelikož všechny památky jsou skoro vedle sebe. Já i Terezka jsme tam byly, ale kluci ne, takže bylo povinností navštívit památky. Z letiště jsme jeli do centra vlakem, cesta trvala 40 minut a vlak byl neuvěřitelně pohodlný. Jízdenku jsme si kupovali zpáteční a pro čtyři osoby vyšla na 56 Liber.

V Londýně jsme viděli Big Ben ( který vlastně ani nebyl vidět, protože všude bylo lešení :-D) , London Eye ( na který jsme chtěli jít, ale hodně sněžilo a nic bychom neviděli) a na závěr Tower Bridge. Četli jste správně, opravdu nám v Londýně sněžilo a hlavně byla i neuvěřitelná zima! Po chvilce, kterou jsme trávili venku u památek jsme vyrazili na oběd. Zaujala nás italská restaurace u Tower Bridge, která se jmenovala Fresh Italian Food .  Po obědě jsme si došli na kafe, které jsem už potřebovala, vzhledem k tomu rannímu vstávání a samozřejmě jsme koupili sebou na cestu Fish and Chips. Po páté hodině jsme jeli vlakem na letiště, abychom stihli včas večerní let. Jinak v tom týdnu co jsme byli v Londýně byla vyhlášena kalamita, díky pěticentimetrové vrstvě sněhu.  Netrpělivě jsme čekali na letišti a doufali, že brzo odletíme, protože většina letů se zrušila. Nakonec náš let měl zpozdění jenom hodinu.

Druhou zastávkou byla Barcelona! Na kterou jsem se neuvěřitelně těšila, hlavně na to lepší počasí, než jsme měli u nás.

Do Barcelony jsme přiletěli kolem půlnoci a ihned jsme jeli taxíkem do Apartmánu, který jsme zarezervovali přes můj oblíbený booking.com.  Ubytování se nám všem moc líbilo, měli jsme dvě ložnice, koupelnu, kuchyň i obývací pokoj.  Druhý den ráno se o nás postarali kluci, kteří šli nakoupit a přichystali nám snídani. Při snídani nám svítilo sluníčko do celého apartmánu a my se těšili ven.

Nejdříve jsme šli na baziliku Sagrada Familia, protože jsme bydleli přímo u ní a opravdu je tak nádherná jako fotkách.  Nedokážu pochopit, jak někdo něco takového dokáže postavit. Obdivuji každého, kdo se na tom podílí nebo podílel. Doufám, že budu mít možnost vidět baziliku ještě jednou a to až bude dokončená. Pěšky jsme pokračovali do Parku Guell, kde byla fronta turistů ke vstupu minimálně na dvě hodiny. Po 30 minutové debatě o tom, co budeme dělat, protože nechceme tak dlouho čekat se kamarádka Terezka odhodlala k tomu, že se zeptala skupinky turistek v přední části fronty, jestli nás nepustí k nim a ono to vyšlo! Za deset minut jsme měli lístky a šli si projít park, který mě překvapil a připomínal mi šmoulí vesnici. Jen ty Šmoulové tam chyběli.

Po hodině strávené v parku Guell jsme jeli na Camp Nou (nebo Nou Camp) , což je domácí stadion FC Barcelona a je druhým největším na světě. Navštívili jsme stadion i s prohlídkou. Já nejsem žádný fotbalový nadšenec. Na fotbal koukám, jen když opravdu nic jiného nedávají a přítel to má doma puštěné. Stadion byl hezký a přítel byl spokojený a to je důležité. Prohlídka stadionu nám zabrala hodinu a půl. Po prohlídce jsme jeli do centra, kde jsem měla tip na tržiště z instagramových příspěvků, které musí navštívit každý, kdo do Barcelony jede. Koupíte tam veškeré čerstvé ovoce, ryby, ale i sýry a výborné šunky. Pokračovali jsme k moři, cestou jsme se stavili na večeři, kde jsem konečně ochutnala Paellu. Byla jsem po prvé ve Španělsku a tak jsem si chtěla dát španělské jídlo. Byla výborná a chci jí zkusit uvařit doma.  Po cestě zpátky do našeho ubytování jsme se koukli na Gaudího dům, který byl okouzlující a pili Sangríi. Za jeden den jsme stihli vše, co jsme chtěli.

Třetí den dopoledne jsme letěli do Madridu, kterého se kluci nemohli dočkat. Byla to totiž sobota a večer nás čekal fotbalový zápas. Real Madrid vs. Getafe. Ubytovali jsme se v hotelu NH Madrid Ventas, odpočinuli si a navečer jeli na fotbal.

Vstupenky na fotbal kupoval přítel na poslední chvíli a jeden vstup nás vyšel na 45 euro.  Výhled jsme měli na celý stadion a Real Madrid vyhrál! Přítelovi se splnil sen a zbytek večera se s kamarádem Matym nebavil o ničem jiném.

Čtvrtý den v Madridu jsme si udělali takový víc odpočinkový a během dopoledne jsme si zašli na snídani. Teda my s Terezkou jsme si daly snídani a kluci burgery. Podnikem jsme se inspirovali na tripadvisor kde byl jako číslo 1 a nezklamal. Milá obsluha, příjemné prostředí a výborné jídlo. Ochutnala jsem další španělské jídlo a to Churros. Jsou to koblihy, které se namáčí do horké čokolády. Všem nám to chutnalo.  S plnými žaludky jsme navštívili památky a hlavním cílem byla býčí aréna Las Ventas, která byla nedaleko hotelu. Původně jsem si myslela, jak další den půjdeme na tradiční španělské zápasy, ale bohužel. Býčí zápasy začínají za měsíc a jsou každý den po dobu půl roku, tak třeba příště? Jaký máte názor na býčí zápasy? Líbí se vám to, nebo vám to přijde jako týraní zvířat? Mně se nelíbí, jak se zvířata trápí, ale je to tradice a chtěla jsem to ve Španělsku zažít, hlavně tu atmosféru v aréně. Sluníčko nám svítilo a my se vydali na procházku přes celé město do Palacio de Cristal, který je v parku Buen Retiro.  Navečer jsme nečekaně jeli opět na stadion Realu Madrid a zaplatili si prohlídku stadionu. Po prohlídce stadionu jsme si koupili pití a jídlo na hotel a udělali si takovou malou párty na pokoji v hotelu.

Posledním dnem bylo pondělí. Odlet jsme měli v 15:40 a tak jsme si mohli dovolit spát až do jedenácti hodin. To byla paráda, konečně jsem se vyspala. Let zpátky do Prahy trval kolem tří hodin, já jsem skoro celou dobu spala.

A nakonec cestovatelského článku nesmí chybět sleva na ubytování!