HALLSTATT

Jak už nejspíš víte z Instagramu, nedávno jsme s přítelem jeli do krásného rakouského městečka Hallstatt, které je vzdálené od hraničního přechodu Studánky v Jižních Čechách necelé 2 hodiny cesty. Rádi cestujeme a poznáváme nová místa, proto kdykoliv máme volné alespoň dva společné dny, tak vyrážíme za novým dobrodružstvím. Dosud jsme vyhledávali poznávání hlavně známých měst, kdy jsme navštívili například Paříž, Benátky a Vídeň. Jestli vás zajímá, jak se nám líbil a probíhal náš první výlet do hor, určitě pokračujte ve čtení!

Hallstatt je úžasné horské městečko v Rakousku se stejnojmenným jezerem. Jak jsem již psala, od českých hranic trvá cesta dvě hodiny (z Liberce je to samozřejmě horší, cesta má skoro 500km a trvá 5,5 hodiny), ale je opravdu pohodlná (pokud se na hodinu nezaseknete v zácpě před Českým Krumlovem, jako my), většinou se jede po dálnici (na které se nám krásně jelo díky pohodlné Škodě Yeti – děkujeme maminko! 😀 ). Do cíle jsme dorazili až za tmy okolo 22 hodiny a jelikož jsme dlouho chtěli vyzkoušet, jaké by bylo spaní v autě, měli jsme tu nejlepší příležitost! Těsně po projetí Hallstattu jsme objevili velké (a hlavně prázdné) parkoviště přímo na břehu jezera, kde jsme zaparkovali. Hned u parkoviště byl krásný dřevěný domeček se záchodem za 0,50€ a sprchou zdarma. Jelikož se ochladilo, poctivě jsme se na noc oblékli, což nám jen dokázalo, jak nezkušení v nocování v autě jsme, protože za dvě hodiny nám bylo hrozné teplo a oblečení jsme zase sundávali (příliš romantiky v autě jsme si neužili, protože jsme spali na sklopených předních sedačkách a mezi námi byla řadící páka).

„Po cestě nás hřála nejen vidina dalšího dobrodružství, ale také moje sedačka, kdy při 30°C venkovní teploty do ní přítel omylem zapnul topení na maximum.“

O co nepohodlnější jsme měli noc, o to krásnější bylo ráno a východ slunce na břehu jezera! Následovala snídaně, ranní hygiena a mohli jsme vyrazit přímo do víru velkoměsta, které dle Wikipedie čítá 923 obyvatel, převážně křesťanů (ty dva velké kostely v tak malém městěčku nejdou přehlédnout).

Městečko leží v úzkém pruhu mezi vysokými horami pohoří Dachstein, které je vidět už chvíli po přejetí rakouských hranic. Je tam spoustu obchůdků, kaváren, restaurací, výroben mýdla, ale je tam také možnost vyhlídkových plaveb nebo lanovka, kde za zpáteční jízdu člověk zaplatí 16€.  Hned po příjezdu nás fascinovaly nejen krásné krásné, těsně vedle sebe postavené domečky, ale především neuvěřitelné ticho, které vydrželo zhruba hodinu. Poté následoval příjezd desítek autobusů s vietnamskými, japonskými, či čínskými turisty (těžko je rozeznat). Naštěstí jsme při naší hodince klidu stihli malé městečko projít a vyfotit, takže jsme již s asijskými návštěvníky nemuseli bojovat několikaminutovým čekáním na fotogenická místa.

Po odpočinku na mole a břehu jezera jsme se rozhodli vydat na jednu z největších atrakcí v okolí, vzdálenou jen 5 minut jízdy od městečka, vyhlídku Five Fingers Dachstein Salzkammergut, což je 5 kovových prstů (můstků) v pohoří Dachstein, které se nachází přesně nad městem a jezerem a nabízí nezapomenutelný výhled na krásnou rakouskou přírodu. Jak jsme se na takovéhle krásné místo dostali? Pěšky opravdu ne, to jste uhádli správně. Využili jsme dvou lanovek, kdy jsme každou urazili převýšení větší než 700m. Z konečné stanice druhé lanovky jsme se vydali po kamenné, horské stezce přesně v poledne, teplota vzduchu zde však byla akorát, ani teplo, ani zima. Cesta k vyhlídce, která se nachází v nadmořské výšce 2108m trvala zhruba 20 minut pěšky pomalou chůzí, kdy člověk měl možnost úžasných panoramat, nebo třeba horských ovcí, které se svými zvonečky na krku dodávaly místu kouzelnou atmosféru.

Jízdenky na lanovku se dají pořídit za různé ceny, záleží na tom, co člověk chce vidět. My si vybrali jízdu tam a zpět právě na vyhlídku Five Fingers a cena zpáteční jízdenky pro jednoho byla 30€.

Počasí nám vyšlo na jedničku a doufám, že se do Rakouska opět vrátíme, protože máme vytipovaných spoustu dalších míst, která bychom zde rádi navštívili. Také doufám, že se vám líbily fotografie, které se tu krásu snaží alespoň částečně vyjádřit, i když je to nemožné, protože pro ten pravý, autentický zážitek musí člověk toto kouzelné místo navštívit.

Příští týden zase odjíždíme na krátký výlet, tak určitě nezapomeňte blog sledovat! Budu ráda za jakýkoliv komentář, či dotaz k výletu, ráda s čímkoliv pomůžu a poradím.